Bodø/Glimt skaper Viaplay-feber: – Vi ser tall vi aldri har sett før

Torsdag 1. mai var Vsport 1 soleklart Norges største kommersielle kanal, da Bodø/Glimt møtte Tottenham i semifinalen i Europa League.
I tillegg hadde Vsport 1 tidenes høyeste snittall med 369 000 seere, og en peak på 409 000 i løpet av sendingen. Med så sterke seertall, var Viaplay på torsdag Norges største kommersielle kanalhus for femte gang i år.
– Det er vilt å følge Glimt-gjengens herjinger i Europa, og interessen er tydeligvis enorm. Vi ser tall på Viaplay vi aldri har sett før, og det settes også fortløpende lineære rekorder på Vsport 1, sier Kristian Oma, sportssjef i Viaplay.
Semifinalen mellom Bodø/Glimt og Tottenham kunne også sees på Viaplay, og både kampen og direktesendingen er den mest sette på plattformen noensinne.
– Det siste målet til Ulrik Saltnes var en gave fra himmelen med tanke på interessen inn mot neste kamp. Nå lever drømmen om en finale, sier Oma.
De gode tallene og oppmerksomheten denne uken, bygger på en Glimt-bølge og Viaplay-feber som startet da bodølaget møtte Lazio i Roma i påsken. Da var det en peak på omtrent 456 000 nordmenn som var innom Vsport 1 da klokken nærmet seg midnatt, og straffekonkurransen ble gjennomført.
Det er foreløpig den høyeste peaken for kanalen noensinne.
– Vi har god tro på nye rekorder på torsdag, når returoppgjøret skal spilles på Aspmyra. Så blir det utrolig spennende å se hvilke tall vi kommer til å se, dersom finalen blir mellom Glimt og Manchester United, legger Oma til.
Kontakter
Andrine Davidsen
PR Project ManagerPressekontakt sport og underholdning