Formel 1-stjernen Max Verstappen og Viaplay forlenger samarbeidet

Superstjernen stiller i mer eksklusivt Viaplay-innhold, og får Viaplay-logo på hjelmen.
Formel 1-verdensmester Max Verstappen og Viaplay har forlenget det langsiktige samarbeidet på tvers av Viaplays markeder. Fra og med helgens Singapore Grand Prix vil Viaplay-logoen være på plass på stjernens hjelm, og fra neste sesong vil den i tillegg plasseres på capsen hans. Verstappen vil også være med i mer eksklusivt innhold for Viaplay-seerne, etter å ha bydd på seg selv i suksessene "Verstappen - Lion Unleashed" og "Master of the Track".
Viaplay og Verstappen vil skape nye og eksklusive programmer som vil ha premiere mellom slutten av den nåværende Formel 1-sesongen og begynnelsen av 2023-sesongen. I tillegg har Verstappens nåværende ambassadørrolle for Viaplay blitt utvidet til å dekke samtlige av Viaplays markeder.
- Jeg er veldig fornøyd over å ha forlenget mitt samarbeid med Viaplay. Så langt har det vært en glede å jobbe sammen, og jeg ser frem til å lage mer innhold av høy kvalitet for Formel 1-fansen. Som vi alle vet er strømming den nye måten å kringkaste på, og jeg føler at Viaplay gjør en veldig god jobb med å forme denne fremtiden, sier Verstappen.
- Samarbeidet mellom Viaplay og Max har vært en stor suksess, og nå girer vi opp sammen. Våre nye dokumentarer vil glede fansen selv etter at sesongen er over, samtidig som vi får vist fram Viaplays ferdigheter innen historiefortelling når det gjelder sport. Fansen vil komme enda tettere på mannen bak hjelmen, som i retur vil gjøre Viaplays logo synlig til millioner verden rundt, hver eneste løpshelg, sier Peter Nørrelund, Viaplay Group Chief Sports Officer.
Viaplay er Formel 1 sitt hjem i de nordiske og baltiske landene, i tillegg til Nederland, og vil fra 2023-sesongen også være det i Polen.
I tillegg til Viaplays samarbeid med Verstappen, kunngjorde selkapet en lignende avtale med Manchester City og Norges superstjerne Erling Haaland i august. Dokumentaren "Haaland: Valget" hadde nylig premiere.
Viaplay Group AB (publ) er den internasjonale strømmeutfordreren. Vår strømmetjeneste Viaplay finnes i alle nordiske og baltiske land, Polen, USA og Nederland. Vi ekspanderer raskt med lansering i Storbritannia i løpet av 2022, tett etterfulgt av Canada, Tyskland, Østerrike og Sveits i 2023. Viaplay vil være til stede i minst 21 land ved utgangen av 2023, inkludert minst fem partnermarkeder med innholdskonseptet Viaplay Select. Hver dag underholder vi millioner av kunder med vårt unike tilbud av innhold, som inkluderer kritikerroste Viaplay Originals og et enormt utvalg av direktesendt sport. Gjennom TV-kanaler, radiostasjoner og produksjonsselskaper har vi som målsetting å formidle historier, berøre mennesker og utvide perspektiver. Viaplay Group er børsnotert på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).
Kontakter
