«Robinsonekspedisjonen» er tilbake på Viaplay 5. september

12 august 2022

Det er klart for beintøffe konkurranser, hard overlevelse og komplekse sosiale valg når Robinsonekspedisjonen er tilbake på Viaplay 5. september. I år finner ekspedisjonen sted på en øy i Malaysia, og 20 håpefulle deltakere er klare for å ta fatt på Norges råeste eventyr.

Deltakerne skal i kjent Robinson-stil overleve så lenge som mulig på lite mat, lite komfort og kun med hverandre som selskap. Det er ingen tvil om at Robinsonekspedisjonen 2022 blir en ekstrem prøvelse for deltakerne.

Ekspedisjonen ledes av skuespiller og treningsprofil Silje Torp.

– Jeg gleder meg til å presentere en ny runde med Robinson, og har denne gangen fått med meg en gjeng som ikke går av veien for å spille høyt; tidlig! Jeg kan bare si til alle seere: gled dere! sier programleder Silje Torp.

Nytt for denne sesongen er at de utstemte deltakerne ikke sendes rett hjem, men drar til den lille øya Kembali. På malaysisk betyr Kembali «å komme tilbake», og det er dette som er målet for deltakerne som ender opp her. Her skal de konkurrere mot andre utstemte og holde seg så lenge at de får mulighet til å kjempe seg inn igjen i ekspedisjonen.

Årets deltakere er:

Norma Bris Bois, Andreas Carlsen, Liselotte Petersen, Camilla Smith, Elisabeth Berland, Ferdinand Joppe Udness, Karim Sabeur, Knut Even Nomerstad, Heidi Dorris Aas, Are Kvaal, Maria Voss, Philip Raabe, Robby Nordfjeldmark, Susann Moen, Karoline Victorsson, Rune Andre Olsen, Maren Haugli, June Folkestad, Nissen Flindt Haugstad, Daniel Gimnes.

Robinsonekspedisjonen 2022 består av 28 programmer av 43 minutters varighet og har premiere på Viaplay og TV3 mandag 5. september.

Viaplay Group AB (publ) er den internasjonale strømmeutfordreren. Vår strømmetjeneste Viaplay finnes i alle nordiske og baltiske land, Polen, USA og Nederland. Vi ekspanderer raskt med lansering i Storbritannia i løpet av 2022, tett etterfulgt av Canada, Tyskland, Østerrike og Sveits i 2023. Viaplay vil ha tilstedeværelse i minst 23 land ved utgangen av 2023. Dette inkluderer minst fem partnermarkeder for selskapets innholdskonsept, Viaplay Select. Hver dag underholder vi millioner av kunder med vårt unike tilbud av innhold, som inkluderer kritikerroste Viaplay Originals og  et enormt utvalg av direktesendt sport. Gjennom TV-kanaler, radiostasjoner og produksjonsselskaper har vi som målsetting å formidle historier, berøre mennesker og utvide perspektiver. Viaplay Group er børsnotert på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).