Splitter nytt konsept har premiere 29. oktober på Viaplay

15 oktober 2024

Denne høsten er det klart for nok et nytt konsept på Viaplay og TV3 når Hvem dater hvem? har premiere 29. oktober. Programleder Yasmin Mehmood er klar for å lede hele 80 deltakere, og totalt 40 par gjennom tvister og hemmelige oppdrag når både deltakere og seere skal finne ut hvem som dater hvem. Se en smakebit her.

I hver episode flytter ti mennesker inn villaen i Tønsberg, hvor de skal tilbringe 24-timer sammen. Det eneste de ikke har lov til å lyve om er fornavnet sitt, og det legger til rette for et sosialt spill hvor alle har et døgn på å gjette hvem som er kjærester – uten å avsløre sitt eget par. Det blir tvister, forvirring og både feilslåtte og vellykkede strategier når vinnerparet skal kåres.

Programleder Yasmin Mehmood geleider kjente og ukjente deltakere gjennom sesongen og det nye konseptet i hennes første programlederrolle på skjermen. Hun er imponert over alle deltakerne som har gitt alt.

– Det blir en sesong fylt med hemmeligheter, strategier og overraskelser. Kjæresteparene skjuler identiteter bak dialekter, selvbruning og løgner, men det er alltid en mulighet for å bli avslørt, sier Yasmin Mehmood.

For hva skjer når hjertet må velge mellom lojalitet og strategi under sermonien hvor deltakerne skal velge hvem de skal tilbringe natten med.

– Her er ingen par trygge, og alle må kjempe om å holde sitt eget forhold skjult og samtidig avsløre hvem som faktisk er kjærester. Jeg gleder meg enormt til å vise frem hva vi har jobbet med, og seerne kan glede seg til høstens kuleste program, sier hun.

Programredaktør i Viaplay, Marius Rønnekleiv, gleder seg også til å lansere det nye norske originalformatet.

— Vi er utrolig stolte over å endelig kunne lansere det helt nye formatet Hvem dater hvem?. Sammen med Tellus Works har vi utviklet konseptet fra bunn, og har stor tro på at det kommer til å fenge norske seere. Det er bare å gjøre seg klar for et spill fullt av ville strategier og minneverdige deltakere som gjør alt for vinne, sier han.

Hvem dater hvem? har premiere på Viaplay torsdag 29. oktober fra 00.00, og på TV3 21.30.

Pia Styrmo Borghagen