Alexandra Rotan inviterer til førjulshygge i «Julekveld hos Prøysen» på Viaplay

31 oktober 2023

Førjulstiden er rett rundt hjørnet og Viaplay er klare med en ny sesong av Julekveld hos Prøysen. I år er det Alexandra Rotan som har gleden av å veilede seerne gjennom fire varme førjulsprogrammer med kjente gjester, tradisjonsrik julemat og folkekjære julelåter.  Julekveld hos Prøysen har premiere på Viaplay 26. november.

Årets programleder er den folkekjære artisten Alexandra Rotan, og hun har i kjent stil har invitert et knippe kjendiser til Prøysenhuset på Ringsaker. Her skal hun sammen med den velkjente kokken Kjartan Skjelde sørge for å skape varm og fin julestemning gjennom hele adventstiden.

– Det har vært en veldig fin og gøyal opplevelse å få lov til å lede Julekveld hos Prøysen. Jeg elsker alt som har med juleforberedelser å gjøre, og med den fine buketten som gjestet sofaen kjenner jeg at julestemningen allerede har kommet, sier Alexandra Rotan.

Kjartan Skjelde skal diske opp gode oppskrifter på den perfekte julematen med det riktige tilbehøret. Programleder Alexandra gleder seg til Kjartans eminente kokkelering: – Julematen Kjartan disker opp får virkelig frem de deilige luktene og smakene som gir meg den varme stemningen i hjemmet, sier Alexandra Rotan.

I første episode er det Mari, Scott og Stinius Maurstad som dukker opp i sofaen på Prøysenhuset, og forteller om familiens juletradisjoner. I løpet av sesongen vil vi blant annet få besøk av Anette Hoff, Kim Wigaard og flere kjente artister som sammen skal sørge for den gode førjulsstemningen på Prøysenhuset.

– Seerne kan forvente seg fire flotte programmer med fantastiske gjester, rørende historier, latter og god mat. Jeg har også hatt besøk av dyktige artister som viser oss noen av de fineste julesangene, og jeg er sikker på at programmene gir julestemning for noen og enhver, sier Rotan.

Julekveld hos Prøysen produseres av Tellus og har premiere 26. november på Viaplay og TV6.