Kanontall for Viaplay

Rekordmange seere fulgte spent med på V sport 1 da Therese Johaug sikret sammenlagtseieren i Tour de Ski.
Søndag var hele 390.000 nordmenn innom kanalen da Johaug gikk opp Monsterbakken i Val di Fiemme. I tillegg var den kommersielle seerandelen på V sport 1 rekordhøy.
Ifølge salgsdirektør i Viaplay, Henrik Lindback Larsen, er dette helt fantastiske tall.
– V sport 1 hadde en kommersiell andel på 24,3%. Nisjekanalen, som Kampanje titulerte den som, var soleklart Norges største kommersielle TV-kanal på søndag, legger han til.
Sportssjef i Viaplay, Kristian Oma, er også strålende fornøyd med at så mange fulgte Tour de Ski-avslutningen på Viaplay og V sport 1.
– Det har blitt satt rekord på rekord både for digitale seere på Viaplay og likeså med de lineære seerne på V sport 1 gjennom hele Tour de Ski. Digitalt er dette snakk om Premier League-tall, og viser hvor utrolig sterkt langrenn står hos det norske folk, sier Oma.
Totalt sett hadde Viaplay rekordmange vintersportseere på søndag.
Kontakter
Tore Søyland
Sports PR ManagerAndrine Davidsen
PR Project ManagerPressekontakt sport og underholdning